tirsdag 1. november 2011

Snart jul igjen...

Enn det, snart er det jaggu meg jul igjen. Synes ikke det er lenge siden jeg ryddet jula ut jeg.. Men, det er vel nesten et år siden det også. Huffa meg, så fort tida går... Jaja, her begyner vi bursdagssessongen nå... Vi er en familie preget av ekstremt dårlig familieplanlegging. Alle er født i november og desember, desverre... Sier seg selv at det økonomiske ikke er på topp mot slutten av året. Og hvert år lover jeg meg selv, at neste år, ja da skal jeg planlegge bedre. Da skal jeg handle ferdig gavene på januarsalg. Kanskje ta noen på skattejakt når skattepengene kommer. Og hvert år glemmes det like fort. Januar og februar må brukes til å stabilisere det økonomiske bildet etter en kostbar jul. Men, i år skal jeg ikke kjøpe så dyre gaver, det lover jeg. (Selv om jeg vet dette er glemt når jeg står i en butikk med "den perfekte gaven" i handa....) Kanskje jeg skulle satse på gjenbruksjulegaver? (Vanskelig det også, en kan liksom ikke gi sånne gaver til hvem som helst.... Ikke alle setter pris på sånt.) Det hadde jo vært skøy da. Kjøpt noe gammelt på gjenbrukstorget, for å pusse opp det, så det ser nesten nytt ut... Da får jeg jo gjøre noe jeg setter pris på selv også... Hmmmm, men det passer ikke alle....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar